Kierunek

DOP Masterclass

Opis kierunku

DOP  Masterclass  w AMA KRAKÓW to trwający jeden semestr praktyczny kurs sztuki operatorskiej na poziomie zaawansowanym, prowadzony w formie warsztatowej. Przygotowuje do samodzielnej pracy profesjonalnego operatora filmowego. 

DOP Masterclass

Praktyczny kurs sztuki operatorskiej na poziomie zaawansowanym. Przygotowuje do samodzielnej, profesjonalnej pracy operatora filmowego. Kurs może być prowadzony częściowo w języku angielskim.

Dodatkowo

Kierunek ma dwie edycje w roku.

Kierunek prowadzony jest w AMA Kraków i AMA Warszawa.

Czas trwania

6 Zjazdów co 2 tygodnie, każdy po 3 dni. Zajęcia prowadzone są w piątki od godziny 16:00 do 20:00 oraz w soboty i niedziele od godziny 10:00 do 18:00.

Rozpocznij edukację na tym kierunku

Kierunek przeznaczony jest dla absolwentów szkół filmowych, artystycznych, plastycznych i fotograficznych z Polski i zagranicy. O przyjęcie mogą ubiegać się kandydaci na co najmniej średnim poziomie zaawansowania w sztuce operatorskiej, z podstawową umiejętnością języka angielskiego. Celem kursu jest doskonalenie umiejętności z zakresu koncepcji operatorskiej, budowy i wykorzystania nowoczesnego oświetlenia, kreacyjnego użycia współczesnego sprzętu i techniki oraz operowania kamerą. Każdy zjazd jest poświęcony jednemu z ważnych zagadnień sztuki operatorskiej, m. in.  konstrukcji i charakterowi światła w różnych rodzajach scen filmowych i obiektów zdjęciowych, we wnętrzach naturalnych, w plenerze, studiu, dekoracji, ruchowi kamery i profesjonalnemu szwenkowaniu,  pełnemu opanowaniu technologii operatorskiej, efektom specjalnym VFX, koncepcji barwnej filmu i postprodukcji obrazu.

Wykładowcami są znani operatorzy i szwenkierzy, oświetlacze, specjaliści w dziedzinie VFX, grip, techniki kamerowej i postprodukcji oraz uznani wykładowcy innych uczelni – między innymi PWSFTviT w Łodzi i WRiT UŚ w Katowicach, a także z rynku międzynarodowego. W programie nauczania znajdują się przede wszystkim zajęcia praktyczne, prowadzone w systemie mistrz – uczeń. Uczestnicy kursu pracują z autorami zdjęć, których twórczość charakteryzuje się odrębnym, indywidualnym stylem. W piątki na każdym zjeździe omawiana jest w skondensowanej, profesjonalnej formie teoria sztuki operatorskiej. Zajęcia teoretyczne mogą się odbywać online.

Dyplom na Kierunku DOP Masterclass

Podstawą ukończenia kursu i uzyskania dyplomu jest indywidualna realizacja ćwiczenia operatorskiego, ukazującego stopień zaawansowania umiejętności operatorskich, zaprezentowanego na egzaminie dyplomowym w wyznaczonym terminie.

Kierunek realizowany jest w roku 2022/2023 w KRAKOWIE.

Zajęcia prowadzą między innymi czołowi polscy operatorzy:

Piotr Lenar BVK, PSC: Operator obrazu, członek BVK niemieckiego stowarzyszenia operatorów, Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA, założyciel  szkoły filmowej AMA Film Academy. ( 2010 )

Jarosław Żamojda PSC: Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), jeden z najbardziej doświadczonych operatorów filmowych, reżyser filmu „Młode Wilki” (1995), autor zdjęć m.in. do seriali „Magda M” (2005 – 2007) i „Ojciec Mateusz” (2008-),
Jako scenarzysta i reżyser Jarosław Żamojda zapisał się w kinematografii polskiej głównie jednym z jej największych przebojów kasowych z lat 90. XX w. – sensacyjnym filmem Młode wilki (1995). Wyreżyserował ponadto filmy: Młode wilki 1/26 dni strusia (2000), Rh+ (Polska/USA, 2004), Skorumpowanych (2008) oraz kilka seriali TV.

Artur Żurawski PSC: Operator obrazu. Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC). Obecnie Członek Zarządu PSC. Polski operator filmowy młodszego pokolenia, zdobył doświadczenie w egzotycznych kulturowo  fabularnych produkcjach filmowych w Indiach, Mongolii. Urodzony w Szczecinie, absolwent Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi. Absolwent Wydziału Operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2000). Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC) i Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Pierwszą  zawodową  produkcją,  w  której  uczestniczył  był  film animowany  Piet Mondrian (1995), gdzie objął funkcje  animatora,  asystenta reżysera i współautora zdjęć trickowych.Jednocześnie kształcił się plastycznie w Akademii Sztuk Wizualnych w Poznaniu, która ukończył realizując dyplom z fotografii portretowej (1996).Równolegle zajmuje się fotografią. Między innymi od 2001 realizuje ProjektZ: każdego dnia wykonuje fotografię według ściśle określonego przepisu.

Bugumił Godfrejów PSC: Operator obrazu, Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), Członek Polskiej Akademii Filmowej, Europejskiej Akademii Filmowej (EFA). Ukończył liceum sztuk pięknych w Krakowie i Wydział Operatorski PWSFTviT w Łodzi (dyplom w roku 1999). Współpracował m.in. z: Sławomirem Fabickim, Hansem-Christianem Schmidem, Maurusem vom Scheidt, Grzegorzem Packiem, Jackiem Filipiakiem, Christophem Starkiem, Jurisem Kursietisem, Barbarą Albert, Denijalem Hasanovićem, Natalią Beristain, Armaganem Ballantyne’m, Ozanem Aciktanem(tur.), Janem Komasą, Borysem Lankoszem. Jego najnowszy film to praca ze słynnym Olegiem Sencowem: „Nosorih”.

Adam Sikora PSC:

Wielokrotnie nagradzany operator filmów fabularnych i dokumentalnych, reżyser. Doktor sztuki filmowej. Wykładowca na WRiTV UŚ w Katowicach, szef Katedry Sztuki Operatorskiej. Operator o wyjątkowej sile wizualnego wyrazu biorący udział w produkcjach filmów opartych na plastycznym obrazowaniu.Absolwent Wydziału Operatorskiego PWSFTViT w Łodzi. Tuż po ukończeniu Łódzkiej Szkoły Filmowej związał się z telewizją i pozostał jej wierny do chwili obecnej; jest autorem zdjęć do około trzydziestu spektakli Teatru Telewizji. Najważniejszą częścią jego dorobku są filmy realizowane wspólnie z Lechem Majewskim – „Pokój saren” (1997), „Wojaczek” (1999), „Angelus” (2001), „Młyn o krzyż” (2010); Jerzym Skolimowskim – „Cztery noce z Anną (2008) i „Essential Killing” (2010) oraz z Piotrem Dumałą – „Las” (2009), które przyniosły mu wiele prestiżowych nagród i uznanie krytyki. Autor filmów dokumentalnych ukazujących z różnych perspektyw Górny Śląsk, zarówno kreacyjnych – jak „Bluesmeni. Ballada o Janku »Kyksie« Skrzeku” (1999), jak i mających charakter dokumentalnej notacji – do tej grupy należy „Boże Ciało” (2005).Laureat m. in. Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł za zdjęcia do filmu „Cztery noce z Anną”, nagrody za zdjęcia na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za „Essential Killing” oraz Czeskiego Lwa (Nagrody Czeskiej Akademii Sztuki Filmowej i Telewizyjnej) za zdjęcia do „Ve stinu” Davida Ondříčka (2012).

Wojciech Todorow PSC: Absolwent  Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi. Często współpracuje z Magdaleną Łazarkiewicz – m. in. przy jej filmie „Maraton tańca” (2010) i serialu „Głęboka woda” (2011). Długoletnie relacje zawodowe łączyły go również z Piotrem Łazarkiewiczem, z którym pracował przy telewizyjnych inscenizacjach takich utworów, jak „Martwa królewna” (2004) czy „Trelemorele”  (2006). Jest również reżyserem seriali TV. Zdjęcia do spektaklu „Najweselszy Człowiek” (2011) Łukasza Wylężałka przyniosły mu nagrodę za zdjęcia na Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry”.

oraz mistrzowie oświetlenia, key grip, koloryści, asystenci DIT.


 

Powiązane kierunki

Informator zapisowy

Zapisy: od 03.11.2024

Rekrutacja online: 

Termin: 

Opłata egzaminacyjna:  (nie dotyczy absolwentów AMA)  

Wpisowe: (nie dotyczy absolwentów AMA)

 

Czesne:  
Płatne za cały kurs z góry do:
lub w 4 miesięcznych ratach płatnych do: 05 każdego miesiąca, począwszy od 05.11.2022

Praktyka

W trakcie nauki poruszane będą zagadnienia praktyczne:

  • konstrukcja i charakter światła
  • technika oświetleniowa: LED, HMI, Tungsten – pełna oferta rynku profesjonalnego
  • technologia światła filmowego w studiu, we wnętrzu naturalnym, w plenerze
  • efekty oświetleniowe (dzień, noc) w studiu, dekoracji, we wnętrzu naturalnym, w plenerze
  • światło w nocy przy użyciu dużych jednostek oświetleniowych
  • efekt deszczu i burzy, mgły, śniegu, sceny kaskaderskie, SFX na planie
  • technika kamerowa ARRI ALEXA,  SONY Venice, RED, Canon EOS Cinema, Blackmagic URSA, Pocket,
  • technika grip: Easyrig, gimbal Ronin, Steadicam, dolly, kran remote
  • zagadnienia współczesnej prewizualizacji
  • zaawansowane testy operatorskie  z użyciem współczesnych tablic kontrolnych do kinematografii cyfrowej
  • indywidualna praca z kamerą, szwenkowanie
  • podstawy greenscreen, kluczowania, VFX on-set supervising
  • zdjęcia pojazdów w ruchu, rigowanie, auto w studio
  • zajęcia na planie filmowym i w studiu
  • realizacja własnego ćwiczenia operatorskiego

 

Teoria

W trakcie nauki poruszane będą zagadnienia teoretyczne:

  • eksponomentria
  • oświetlenie
  • definicja obrazu
  • optyka, kompozycja
  • technika kamerowa
  • analizy starannie wybranych scen filmowych, będących przykładami stylu operatorskiego
  • barwa, korekcja barwna
  • przygotowanie do LUT, DCP, DI

Wykładowcy kierunków

Wykładowcy prowadzący zajęcia na kierunku:

  • Piotr Lenar
  • Jarosław Żamojda
  • Adam Sikora
  • Bogumił Godfrejów
  • Jerzy Irzyk
  • Marek Fudali
  • Wojciech Todorow
  • Tomasz Dobrowolski

Warunki rekrutacji

Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na DOP Masterclass jest odbycie rozmowy rekrutacyjnej i wcześniejsze przesłanie  prac filmowych, określających predyspozycje kandydata. Absolwenci AMA są zwolnieni z egzaminów wstępnych.

Termin rozmowy rekrutacyjnej ustalany jest  indywidualnie. Rozmowa odbywa się w siedzibie AMA. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest odbycie rozmowy online.

CV, dokumenty i prace proszę nadsyłać na adres e-mail: rekrutacja@akademiamultiart.pl.

Informator zapisowy

Zapisy: od 03.11.2024

Rekrutacja online: 

Termin: 

Opłata egzaminacyjna:  (nie dotyczy absolwentów AMA)  

Wpisowe: (nie dotyczy absolwentów AMA)

 

Czesne:  
Płatne za cały kurs z góry do:
lub w 4 miesięcznych ratach płatnych do: 05 każdego miesiąca, począwszy od 05.11.2022

Praktyka

W trakcie nauki poruszane będą zagadnienia praktyczne:

  • konstrukcja i charakter światła
  • technika oświetleniowa: LED, HMI, Tungsten – pełna oferta rynku profesjonalnego
  • technologia światła filmowego w studiu, we wnętrzu naturalnym, w plenerze
  • efekty oświetleniowe (dzień, noc) w studiu, dekoracji, we wnętrzu naturalnym, w plenerze
  • światło w nocy przy użyciu dużych jednostek oświetleniowych
  • efekt deszczu i burzy, mgły, śniegu, sceny kaskaderskie, SFX na planie
  • technika kamerowa ARRI ALEXA,  SONY Venice, RED, Canon EOS Cinema, Blackmagic URSA, Pocket,
  • technika grip: Easyrig, gimbal Ronin, Steadicam, dolly, kran remote
  • zagadnienia współczesnej prewizualizacji
  • zaawansowane testy operatorskie  z użyciem współczesnych tablic kontrolnych do kinematografii cyfrowej
  • indywidualna praca z kamerą, szwenkowanie
  • podstawy greenscreen, kluczowania, VFX on-set supervising
  • zdjęcia pojazdów w ruchu, rigowanie, auto w studio
  • zajęcia na planie filmowym i w studiu
  • realizacja własnego ćwiczenia operatorskiego

 

Teoria

W trakcie nauki poruszane będą zagadnienia teoretyczne:

  • eksponomentria
  • oświetlenie
  • definicja obrazu
  • optyka, kompozycja
  • technika kamerowa
  • analizy starannie wybranych scen filmowych, będących przykładami stylu operatorskiego
  • barwa, korekcja barwna
  • przygotowanie do LUT, DCP, DI

Wykładowcy kierunków

Wykładowcy prowadzący zajęcia na kierunku:

  • Piotr Lenar
  • Jarosław Żamojda
  • Adam Sikora
  • Bogumił Godfrejów
  • Jerzy Irzyk
  • Marek Fudali
  • Wojciech Todorow
  • Tomasz Dobrowolski

Warunki rekrutacji

Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na DOP Masterclass jest odbycie rozmowy rekrutacyjnej i wcześniejsze przesłanie  prac filmowych, określających predyspozycje kandydata. Absolwenci AMA są zwolnieni z egzaminów wstępnych.

Termin rozmowy rekrutacyjnej ustalany jest  indywidualnie. Rozmowa odbywa się w siedzibie AMA. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest odbycie rozmowy online.

CV, dokumenty i prace proszę nadsyłać na adres e-mail: rekrutacja@akademiamultiart.pl.

Krok 1/4

Formularz zapisowy

na kierunek:




















Ucz się od najlepszych!

AMA FILM ACADEMY

Krok 2/4

Potwierdź dane zapisowe

Kierunek: Aktorstwo Filmowe

Data rozpoczęcia:

Imię: Jan

Nazwisko: Kowalski

Data urodzenia: 2021-09-10

Adres e-mail: jan.kowalski@mail.com

Numer telefonu: +48 123-453-789

Wiadomość

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Labore, quia similique est beatae voluptates quos facilis error modi voluptatibus nobis hic quis accusantium, aspernatur excepturi incidunt unde sit aperiam asperiores?

Ucz się od najlepszych!

AMA FILM ACADEMY

Krok 3/4

Potwierdź zapis

Aby dokończyć proces zapisowy kliknij w link otrzymany od nas na wskazany przez Ciebie adres e-mail.

Jeśli potwierdzenie nie doszło, proszę sprawdzić SPAM

Wskazany adres e-mail: jan.kowalski@mail.com

Ucz się od najlepszych!

AMA FILM ACADEMY

Krok 4/4

Dziękujemy za zapis

Wkrótce sekretariat szkoły skontaktuje się z Tobą w celu dokończenia procesu zapisowego.

Ucz się od najlepszych!

AMA FILM ACADEMY