Informator zapisowy
Zapisy od : 10.10.2025
Rekrutacja do : 21.10.2025
Termin zajęć: 21.11.2025 koniec: 27.06.2026
Opłata egzaminacyjna: 200 PLN
Ubezpieczenie NNW: 70 PLN
Wpisowe: 1600 PLN
Czesne: semestr 9000 PLN
Płatne za semestr z góry do 21 listopada i 15 lutego każdego roku
lub w miesięcznych ratach płatnych do 5 dnia każdego miesiąca
październik – czerwiec 1700 PLN
lipiec – wrzesień 1000 PLN
Praktyka
I Semestr:
- technika kamerowa: wideo (kamera cyfrowa, obiektywy, ustawienia),
- ćwiczenia filmowe: mastershot, montaż wewnątrzkamerowy,
- praca operatora na planie i podstawy organizacji planu,
- realizacja światła w filmie (lampy, światło naturalne),
- współpraca w ekipie filmowej (rotacja ról),
- inscenizacja prostych scen (1–2 aktorów, jedno wnętrze),
- fotografia reportażowa i kreacyjna (ćwiczenia kadru i światła),
- podstawy postprodukcji obrazu filmowego (Premiere/Avid),
- warsztatowa analiza filmu (projekcje + dyskusja),
- praca z aktorem – improwizacja, krótkie dialogi.
- montaż filmowy: Davici Rersolve, Adobe Premiere, Avid
- projekcje
Nowe Media / Next-Gen uzupełnienie
- AI as Assist (I): previz (animatics), captions, AI cleanup,
- Story i formaty: różnice między kinem a social (YouTube, TikTok, IG Reels).
Efekty uczenia się (LO)
- LO1: zna podstawy języka filmu i historii sztuki audiowizualnej,
- LO2: potrafi zrealizować prostą scenę filmową z podstawowym światłem i montażem,
- LO3: zna workflow plan–postprodukcja,
- LO4: umie wykorzystać AI jako wsparcie w prostych zadaniach.
Ocena
- Ćwiczenia operatorskie (20%)
- Zadanie postprodukcyjne (20%)
- Mini-projekt social (60–90 s, 3 formaty) (40%)
- Kolokwium z teorii filmu i formatów (20%)
II Semestr:
- kamera w ruchu: dron, gimbal, Steadicam (zajęcia praktyczne + BHP),
- inscenizacja wieloujęciowa (ćwiczenia narracyjne z aktorami),
- praca w studiu TV (multikamera),
- postprodukcja: mastering, QC, napisy (także dla słabosłyszących),
- montaż filmowy: Premiere / Avid + intro do color grading,
- warsztatowa analiza filmu (projekcje + omówienie),
- realizacja filmu zaliczeniowego (5–7 min) w wybranej roli (Reżyser / Operator / Post).
Nowe Media / Next-Gen uzupełnienie
- Realtime basics: Unreal Engine (scouting, layout, light),
- Creator Economy: algorytmy YouTube/TikTok, thumbnail science, SEO,
- AI as Assist (II): AI roto, audio enhance, stylizacje referencyjne,
- wprowadzenie do qlipsingu, AI dubbingu, avatarów i digital humans
Efekty uczenia się (LO)
- LO5: realizuje sceny dokumentalne/fabularne w wybranej roli,
- LO6: zna podstawy pracy kamerą w ruchu (dron/gimbal/steadicam),
- LO7: przygotowuje materiał finalny w formie filmu i formatów social,
- LO8: rozumie mechanizmy dystrybucji w nowych mediach i Creator Economy.
Ocena
- Zadanie operatorskie (dron/gimbal/steadicam) (20%)
- Zadanie postprodukcyjne (UE + finishing) (20%)
- Kampania 3-odcinkowa (YT/TikTok/IG) + plan dystrybucji (40%)
- Test z prawa i compliance (20%)
Teoria
I Semestr:
- historia filmu i historii sztuki, estetyka obrazu,
- analiza malarstwa i fotografii jako inspiracji dla filmu,
- zagadnienia operatorskie i światło w filmie,
- analiza filmowa: operatorska, montażowa i reżyserska,
- reżyseria fabularna – podstawy,
- tworzenie krótkiego projektu filmowego (treatment, scenariusz),
- elementy produkcji filmowej,
- podstawy medialnych systemów produkcyjnych (audio, wideo, multimedia).
Nowe Media / Next-Gen uzupełnienie
- AI as Assist (I): previz (animatics), captions, AI cleanup,
- Story i formaty: różnice między kinem a social (YouTube, TikTok, IG Reels).
Efekty uczenia się (LO)
- LO1: zna podstawy języka filmu i historii sztuki audiowizualnej,
- LO2: potrafi zrealizować prostą scenę filmową z podstawowym światłem i montażem,
- LO3: zna workflow plan–postprodukcja,
- LO4: umie wykorzystać AI jako wsparcie w prostych zadaniach.
Ocena
- Ćwiczenia operatorskie (20%)
- Zadanie postprodukcyjne (20%)
- Mini-projekt social (60–90 s, 3 formaty) (40%)
- Kolokwium z teorii filmu i formatów (20%)
II Semestr:
- reżyseria dokumentalna – podstawy,
- dramaturgia filmowa i rozwój narracji,
- analiza gatunkowa: dokument, fabuła, reklama,
- tworzenie krótkiego projektu filmowego (scenariusz, plan zdjęć),
- elementy prawa i etyki: prawa autorskie, wizerunek, compliance,
- medialne systemy postprodukcyjne (audio, wideo, multimedia).
Nowe Media / Next-Gen uzupełnienie
- Realtime basics: Unreal Engine (scouting, layout, light),
- Creator Economy: algorytmy YouTube/TikTok, thumbnail science, SEO,
- AI as Assist (II): AI roto, audio enhance, stylizacje referencyjne,
- wprowadzenie do qlipsingu, AI dubbingu, avatarów i digital humans
Efekty uczenia się (LO)
- LO5: realizuje sceny dokumentalne/fabularne w wybranej roli,
- LO6: zna podstawy pracy kamerą w ruchu (dron/gimbal/Steadicam),
- LO7: przygotowuje materiał finalny w formie filmu i formatów social,
- LO8: rozumie mechanizmy dystrybucji w nowych mediach i Creator Economy.
Ocena
- Zadanie operatorskie (dron/gimbal/Steadicam) (20%)
- Zadanie postprodukcyjne (UE + finishing) (20%)
- Kampania 3-odcinkowa (YT/TikTok/IG) + plan dystrybucji (40%)
- Test z prawa i compliance (20%)
Wykładowcy kierunków
Wykładowcy prowadzący zajęcia na kierunku:
- Jakub Chełkowski
- Jarosław Żamojda
- Paweł Orzechowski
- Krystian Łochowski
- Piotr Lenar
- Adam Bajerski
- Konrad Aksinowicz
Warunki rekrutacji
Warunkiem przyjęcia na Kierunek Visual Storytelling jest odbycie rozmowy rekrutacyjnej i opcjonalnie przedstawienie swojego portfolio.
Termin rozmowy kwalifikacyjnej ustalamy z uczestnikami indywidualnie.
CV oraz portfolio proszę przysyłać na adres e-mail: rekrutacja@amafilmacademy.pl