PODYPLOMOWY KIERUNEK OPERATORSKI – AMA WARSZAWA

Start / Aktualności / Niestacjonarne / PODYPLOMOWY KIERUNEK OPERATORSKI – AMA WARSZAWA

PODYPLOMOWY KIERUNEK OPERATORSKI – AMA WARSZAWA

18-11-2020

W warunkach pandemicznych stosujemy się do zasad bezpieczeństwa i jesteśmy gotowi na działania w ramach międzynarodowego praktycznego PODYPLOMOWEGO KIERUNKU OPERATORSKIEGO na poziomie zaawansowanym – DOP MASTERCLASS!

Startujemy już 27 grudnia br. w AMA Warszawa! Ćwiczenia w warunkach planu filmowego w studio filmowym, na terenie light i camera rental, prowadzone będą wyłącznie przez członków Polskiego Stowarzyszenia Operatorów (PSC)  w systemie mistrz – uczeń. Zajęcia teoretyczne online w jakości premium.

Szczegóły: https://amafilmacademy.pl/kierunek/podyplomowy-kierunek-operatorski/

Zajęcia prowadzą czołowi polscy operatorzy:

Piotr Wojtowicz PSC: prof. dr hab. Kierownik Katedry Sztuki Operatorskiej PWSFTviT w Łodzi.
Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC)
Znany polski operator, laureat nagrody Złota Żaba na festiwalu Camerimage 2010, w latach 2012-2015 wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Twórców Obrazu Filmu Fabularnego ( PSC), autor zdjęć do takich filmów, jak: „Cheat” (1992),  „Prymas. Trzy lata z tysiąca” (2002), „Tam i z powrotem” (2003), „Jutro idziemy do kina” (2008) i „Różyczka” (2010).
Rozpiętość gatunkowa realizowanych filmów obejmuje film artystyczny, poprzez historyczny sięga lżejszego kina rozrywkowego i sensacyjnego. Jako operator kamery wykonuje zdjęcia lotnicze i podwodne, przez lata specjalizował się w zdjęciach na steadicamie. Swoje doświadczenie zdobywa pracując w warunkach tropikalnej dżungli w Wietnamie i na ośnieżonych szczytach górskich. Realizował filmy w Czechach, Rosji, Szwecji, USA, na Ukrainie, Węgrzech i we Francji. Jako samodzielny autor zdjęć filmowych debiutuje w roku 1990 realizując zdjęcia do filmu Cheat (Szuler) w reżyserii Adka Drabinskiego, amerykańsko – hiszpańskiej produkcji za którą otrzymał Nagrodę im. Andrzeja Munka w kategorii zdjęć. W latach następnych pracował jako autor obrazu między innymi z takimi reżyserami jak; Marta Meszaros, Izabela Cywińska, Andrzej Barański, Jan Kidawa-Błoński, Michał Kwieciński, Bodo Kox, Olaf Lubaszenko, Radosław Piwowarski, Andrzej Seweryn, Mariusz Treliński, Wojciech Wójcik, Patryk Vega, Krzysztof Zanussi, Ryszard Zatorski. Większość filmów fabularnych realizuje łącząc zadania autora zdjęć z funkcją operatora kamery.
Ma w dorobku ponad trzydziestu spektakli teatru telewizji, około stu filmów reklamowych, część z nich jako reżyser. Jest autorem kilkunastu teledysków, między innymi dla Grzegorza Ciechowskiego, Stanisława Sojki, zespołów; Budka Suflera i Piersi, oraz współautorem albumu fotograficznego „Prymas”, zawierał on m.in. fotosy z filmu Prymas. Trzy lata z tysiąca.
Jest członkiem Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych / PSC (Polish Society of Cinematographers), elitarnego stowarzyszenia twórców zdjęć filmowych, w latach 2012-2015 jego wiceprzewodniczący. Członek European Federation of Cinematographers / IMAGO. W latach 2012 – 2014 zasiadał w Radzie Naukowej Filmoteki Narodowej. Członek jury wielu festiwali filmowych, między innymi: „Camerimage”, FFF w Gdyni, LLF w Łagowie.

Piotr Lenar BVK, PSC: Operator obrazu, członek BVK niemieckiego stowarzyszenia operatorów, Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA, założyciel  szkoły filmowej AMA Film Academy. ( 2010 )

W autorze zdjęć filmowych Piotrze Lenarze wybitny reżyser Jan Jakub Kolski, który sam z wykształcenia jest operatorem, znalazł idealnego współtwórcę warstwy wizualnej swoich najważniejszych filmów, porównywanych z iberoamerykańskim realizmem magicznym. Spośród nich na bezdyskusyjnie czołowe miejsce wysunął się Jańcio Wodnik (1993), ujęty w programie Akademii Polskiego Filmu. Pozostałe to: Pograbek (1992, TV), Magneto (1993, TV), Cudowne miejsce (1994), Grający z talerza (Polska/Francja, 1995). Wszystkie zostały nakręcone na taśmie barwnej. Kolski i Lenar stworzyli zatem jeden z najbardziej wyrazistych estetycznie duetów reżysersko-operatorskich w kinie polskim. połowie lat 90. XX w. artysta wyjechał do Niemiec. Od tamtej pory przez blisko dwadzieścia lat pracował na przemian w Niemczech i w Polsce, a także w Stanach Zjednoczonych. Odnowienie współpracy z Janem Jakubem Kolskim nastąpiło w filmie Serce serduszko (2014).
Piotr Lenar urodził się 13 marca 1958 roku w Krakowie. Studia rozpoczynał na wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ale ukończył je na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (w 1987 roku).  Na jego dorobek operatorski składają się zarówno kinowe filmy fabularne, jak i filmy dokumentalne oraz seriale telewizyjne. Jako autor zdjęć do kinowych filmów fabularnych zadebiutował kameralnym dramatem psychologicznym Wandy Różyckiej-Zborowskiej Jemioła(1988). Potem, oprócz wymienionych filmów Jana Jakuba Kolskiego oraz Miliona dolarówJanusza Kondratiuka (2009), pojawiły się filmy oraz seriale zrealizowane w Niemczech, we współpracy z takimi reżyserami, jak: Urs Odermatt, Thomas Jahn, Dieter Wedel czy Lenhard Fritz Krawinkel. W Stanach Zjednoczonych Piotr Lenar pracował głównie z Michaelem F. Huse’em.W Polsce był operatorem wszystkich lub wybranych odcinków m.in. następujących seriali telewizyjnych: Kryminalni (2004-2008), W11 – Wydział śledczy (2004-2013), Magda M. (2005-2007), Pitbull (2005-2008), Detektywi (2005-2012) i Dzieciaki (2013).

Piotr Sobociński PSC: Operator obrazu. Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA).Syn aktorki Hanny Mikuć oraz operatora Piotra Sobocińskiego, wnuk operatora Witolda Sobocińskiego oraz aktorów Wandy Chwiałkowskiej i Bohdana Mikucia, brat aktorki Marii Sobocińskiej i operatora Michała Sobocińskiego.Jeden z najbardziej dynamicznie wchodzących na panteon świetnych, polskich operatorów filmowych, autorów zdjęć.Piotr Sobociński jr jest autorem zdjęć do takich filmów, jak: „Drogówka”, „Układ zamknięty”, „Bogowie”, „Wołyń”, „Cicha noc”, a także nominowanego do Oscarów filmu Jana Komasy „Boże Ciało”.Piotr Sobociński nie jest pierwszą osobą w rodzinie, która uprawia zawód operatora filmowego. Tradycję artystyczną zapoczątkował jego dziadek, Witold Sobociński, który za życia pracował z największymi reżyserami. Jego syn Piotr Sobociński (senior), obierając tą samą drogę kariery, rozpoczął karierę w Hollywood. Zmarł na zawał w wieku 43 lat w czasie realizacji filmu „24 godziny” w reżyserii Luisa Mandokiego z Charlize Theron.

Jarosław Żamojda PSC: Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), jeden z najbardziej doświadczonych operatorów filmowych, reżyser filmu „Młode Wilki” (1995), autor zdjęć m.in. do seriali „Magda M” (2005 – 2007) i „Ojciec Mateusz” (2008-),
Autor zdjęć filmowych, reżyser i scenarzysta – Jarosław Żamojda olśnił uczestników Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 1990 roku swoim pełnometrażowym, fabularnym, kinowym debiutem operatorskim Pożegnanie jesieni (1989), którym debiutował także reżyser filmu Mariusz Treliński. Pełne zarazem ekspresji i malarskiej urody zdjęcia Żamojdy w tej wybitnej adaptacji powieści Stanisława Ignacego Witkiewicza (Witkacego) pod tym samym tytułem to jedno z największych osiągnięć kreacyjnej fotografii filmowej w polskim kinie. Nie są one przy tym sztuką dla sztuki, służą odzwierciedleniu w obrazach kluczowych motywów fabuły: blichtru życia wyższych sfer w okresie międzywojennym, egzaltacji erotycznej, narastających nastrojów dekadenckich.
W 1989 roku Treliński i Żamojda otrzymali za Pożegnanie jesieni Nagrodę im. Andrzeja Munka, przyznaną przez Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną w Łodzi. Autorowi zdjęć film ten przyniósł ponadto Nagrodę Ministra Kultury i Sztuki oraz Nagrodę Węgierskiej Akademii Filmowej. Udane były również rezultaty współpracy Żamojdy z reżyserem Krzysztofem Zanussim, która rozpoczęła się od filmu dokumentalnego Witold Lutosławski w rozmowie z Krzysztofem Zanussim (Wielka Brytania, 1990). I tak w europejskiej koprodukcji Dotknięcie ręki(Polska/Wielka Brytania/Dania, 1992) czuło się – także dzięki zdjęciom – epicki oddech, mimo iż była ona w zasadzie kameralną opowieścią o sztuce i metafizyce. Natomiast w autobiograficznej komedii Zanussiego Cwał (1995), w której reżyser powracał wspomnieniami do dzieciństwa, ciepła tonacja obrazu oddawała na ogół pogodny – mimo umiejscowienia akcji w czasach stalinowskich – nastrój filmu, zaś żółto-brązowa dominanta barwna była tym, co psychologia określiła mianem kolorów pamięci″.
Jest autorem zdjęć również m.in. do takich kinowych pełnometrażowych filmów fabularnych, jak: OdjazdMagdaleny Łazarkiewicz i Piotra Łazarkiewicza (Polska/Niemcy, 1989-1991), Lazarus (1993) i Pierwszy milion (2000) Waldemara Dzikiego czy Nie kłam, kochaniePiotra Wereśniaka (2008).
Jako scenarzysta i reżyser Jarosław Żamojda zapisał się w kinematografii polskiej głównie jednym z jej największych przebojów kasowych z lat 90. XX w. – sensacyjnym filmem Młode wilki (1995). Wyreżyserował ponadto filmy: Młode wilki 1/2, 6 dni strusia (2000), Rh+ (Polska/USA, 2004), Skorumpowanych (2008) oraz kilka seriali TV.

Adam Sikora PSC: prof.dr hab. Wykładowca akademicki w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego, dyrektor kierunku Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia. Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC). Operator filmowy, reżyser, scenarzysta, fotograf i malarz.Absolwent Wydziału Operatorskiego PWSFTViT w Łodzi. . Laureat licznych nagród. Realizator wielu spektakli Teatru Telewizji oraz programów kulturalnych Telewizji Polskiej, m.in. Ogrodu Sztuk i Rozmów na nowy wiek. Autor licznych wystaw fotografii.
Najważniejszą częścią jego dorobku są filmy realizowane wspólnie z Lechem Majewskim – „Pokój saren”, „Wojaczek”, „Angelus”, „Młyn o krzyż”; Jerzym Skolimowskim – „Cztery noce z Anną i „Essential Killing” oraz z Piotrem Dumałą – „Las”, które przyniosły mu wiele prestiżowych nagród i uznanie krytyki.
Autor filmów dokumentalnych ukazujących z różnych perspektyw Górny Śląsk, „Bluesmeni. Ballada o Janku »Kyksie« Skrzeku”, „Boże Ciało”.
Laureat m. in. Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł za zdjęcia do filmu „Cztery noce z Anną”, nagrody za zdjęcia na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za „Essential Killing” oraz Czeskiego Lwa (Nagrody Czeskiej Akademii Sztuki Filmowej i Telewizyjnej) za zdjęcia do „Ve stinu” Davida Ondříčka.
Za sprawą niepowtarzalnego stylu zdjęć filmowych oraz interesujących, oryginalnych rezultatów współpracy z wybitnymi reżyserami, głównie z Lechem Majewskim i Jerzym Skolimowskim, Adam Sikora okazał się jedną z ciekawszych indywidualności operatorskich w kinie polskim końca lat 90. XX w. i w latach po 2000 roku. Miarą jego wysokiej pozycji jest m.in. wiele prestiżowych nagród, jakie otrzymał – także za twórczość operatorską.Na Festiwalu Filmowym w Gdyni w 2015 roku widzowie sekcji Inne Spojrzenie podziwiali zdjęcia Adama Sikory w filmie fotografika i performera Zbigniewa Libery Walser

Artur Żurawski PSC: Operator obrazu. Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC). Obecnie Członek Zarządu PSC. Polski operator filmowy młodszego pokolenia, zdobył doświadczenie w egzotycznych kulturowo w fabularnych produkcjach filmowych w Indiach, Mongolii. Urodzony w Szczecinie, absolwent Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi. Absolwent Wydziału Operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2000). Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC) i Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Pierwszą  zawodową  produkcją  w  której  uczestniczył  był  film animowany  Piet Mondrian (1995), gdzie objął funkcje  animatora,  asystenta reżysera i współautora zdjęć trickowych.Jednocześnie kształcił się plastycznie w Akademii Sztuk Wizualnych w Poznaniu, która ukończył realizując dyplom z fotografii portretowej (1996).Równolegle zajmuje się fotografią. Między innymi od 2001 realizuje ProjektZ: każdego dnia wykonuje fotografię według ściśle określonego przepisu.

Bugumił Godfrejów PSC: Operator obrazu, Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), Członek Polskiej Akademii Filmowej, Europejskiej Akademii Filmowej (EFA)
Operator filmowy, autor zdjęć do wielu filmów fabularnych i dokumentalnych oraz seriali. Absolwent Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi (2001). Nagradzany za „La Habitacion” ( 2017 nagroda za najlepsze zdjęcia Richmond International Film Festival), „Storm” ( 2010 Nagroda Stowarzyszenia Niemieckich Krytyków Filmowych, kategoria: najlepsze zdjęcia), „ Z odzysku” ( 2006 Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, nagroda za zdjęcia). W 2003 nominacja do Felixa (Europejskiej nagrody Filmowej) w kategorii najlepszy operator filmowy 2003 r za film „Światła”. 2003 r Brązowa kamera za film „Światła” na Międzynarodowym Festiwalu Operatorów Filmowych „Braci Manaki” w Bitoli (Macedonia)W 2002 roku, za etiudę filmową „Męska sprawa” nominowany przez Amerykańską Akademię Filmową do Oskara w kategorii film krótkometrażowy.

 

zacznij z ama

Nakręć się na film Ucz się od najlepszych