Aktualności

PODYPLOMOWY KIERUNEK OPERATORSKI – AMA WARSZAWA

W warunkach pandemicznych stosujemy się do zasad bezpieczeństwa i jesteśmy gotowi na działania w ramach międzynarodowego praktycznego PODYPLOMOWEGO KIERUNKU OPERATORSKIEGO na poziomie zaawansowanym – DOP MASTERCLASS!

Startujemy już 18 grudnia br. w AMA Warszawa! Ćwiczenia w warunkach planu filmowego w studio filmowym, na terenie light i camera rental, prowadzone będą wyłącznie przez członków Polskiego Stowarzyszenia Operatorów (PSC)  w systemie mistrz – uczeń. Zajęcia teoretyczne online w jakości premium.

Szczegóły: https://amafilmacademy.pl/kierunek/podyplomowy-kierunek-operatorski/

Zajęcia prowadzą czołowi polscy operatorzy:

Piotr Wojtowicz PSC: prof. dr hab. Kierownik Katedry Sztuki Operatorskiej PWSFTviT w Łodzi.
Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC)
Znany polski operator, laureat nagrody Złota Żaba na festiwalu Camerimage 2010, w latach 2012-2015 wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Twórców Obrazu Filmu Fabularnego ( PSC), autor zdjęć do takich filmów, jak: „Cheat” (1992),  „Prymas. Trzy lata z tysiąca” (2002), „Tam i z powrotem” (2003), „Jutro idziemy do kina” (2008) i „Różyczka” (2010).
Rozpiętość gatunkowa realizowanych filmów obejmuje film artystyczny, poprzez historyczny sięga lżejszego kina rozrywkowego i sensacyjnego. Jako operator kamery wykonuje zdjęcia lotnicze i podwodne, przez lata specjalizował się w zdjęciach na steadicamie. Swoje doświadczenie zdobywa pracując w warunkach tropikalnej dżungli w Wietnamie i na ośnieżonych szczytach górskich. Realizował filmy w Czechach, Rosji, Szwecji, USA, na Ukrainie, Węgrzech i we Francji. Jako samodzielny autor zdjęć filmowych debiutuje w roku 1990 realizując zdjęcia do filmu Cheat (Szuler) w reżyserii Adka Drabinskiego, amerykańsko – hiszpańskiej produkcji za którą otrzymał Nagrodę im. Andrzeja Munka w kategorii zdjęć. W latach następnych pracował jako autor obrazu między innymi z takimi reżyserami jak; Marta Meszaros, Izabela Cywińska, Andrzej Barański, Jan Kidawa-Błoński, Michał Kwieciński, Bodo Kox, Olaf Lubaszenko, Radosław Piwowarski, Andrzej Seweryn, Mariusz Treliński, Wojciech Wójcik, Patryk Vega, Krzysztof Zanussi, Ryszard Zatorski. Większość filmów fabularnych realizuje łącząc zadania autora zdjęć z funkcją operatora kamery.
Ma w dorobku ponad trzydziestu spektakli teatru telewizji, około stu filmów reklamowych, część z nich jako reżyser. Jest autorem kilkunastu teledysków, między innymi dla Grzegorza Ciechowskiego, Stanisława Sojki, zespołów; Budka Suflera i Piersi, oraz współautorem albumu fotograficznego „Prymas”, zawierał on m.in. fotosy z filmu Prymas. Trzy lata z tysiąca.
Jest członkiem Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych / PSC (Polish Society of Cinematographers), elitarnego stowarzyszenia twórców zdjęć filmowych, w latach 2012-2015 jego wiceprzewodniczący. Członek European Federation of Cinematographers / IMAGO. W latach 2012 – 2014 zasiadał w Radzie Naukowej Filmoteki Narodowej. Członek jury wielu festiwali filmowych, między innymi: „Camerimage”, FFF w Gdyni, LLF w Łagowie.

Piotr Lenar BVK, PSC: Operator obrazu, członek BVK niemieckiego stowarzyszenia operatorów, Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA, założyciel  szkoły filmowej AMA Film Academy. ( 2010 )

W autorze zdjęć filmowych Piotrze Lenarze wybitny reżyser Jan Jakub Kolski, który sam z wykształcenia jest operatorem, znalazł idealnego współtwórcę warstwy wizualnej swoich najważniejszych filmów, porównywanych z iberoamerykańskim realizmem magicznym. Spośród nich na bezdyskusyjnie czołowe miejsce wysunął się Jańcio Wodnik (1993), ujęty w programie Akademii Polskiego Filmu. Pozostałe to: Pograbek (1992, TV), Magneto (1993, TV), Cudowne miejsce (1994), Grający z talerza (Polska/Francja, 1995). Wszystkie zostały nakręcone na taśmie barwnej. Kolski i Lenar stworzyli zatem jeden z najbardziej wyrazistych estetycznie duetów reżysersko-operatorskich w kinie polskim. połowie lat 90. XX w. artysta wyjechał do Niemiec. Od tamtej pory przez blisko dwadzieścia lat pracował na przemian w Niemczech i w Polsce, a także w Stanach Zjednoczonych. Odnowienie współpracy z Janem Jakubem Kolskim nastąpiło w filmie Serce serduszko (2014).
Piotr Lenar urodził się 13 marca 1958 roku w Krakowie. Studia rozpoczynał na wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ale ukończył je na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (w 1987 roku).  Na jego dorobek operatorski składają się zarówno kinowe filmy fabularne, jak i filmy dokumentalne oraz seriale telewizyjne. Jako autor zdjęć do kinowych filmów fabularnych zadebiutował kameralnym dramatem psychologicznym Wandy Różyckiej-Zborowskiej Jemioła(1988). Potem, oprócz wymienionych filmów Jana Jakuba Kolskiego oraz Miliona dolarówJanusza Kondratiuka (2009), pojawiły się filmy oraz seriale zrealizowane w Niemczech, we współpracy z takimi reżyserami, jak: Urs Odermatt, Thomas Jahn, Dieter Wedel czy Lenhard Fritz Krawinkel. W Stanach Zjednoczonych Piotr Lenar pracował głównie z Michaelem F. Huse’em.W Polsce był operatorem wszystkich lub wybranych odcinków m.in. następujących seriali telewizyjnych: Kryminalni (2004-2008), W11 – Wydział śledczy (2004-2013), Magda M. (2005-2007), Pitbull (2005-2008), Detektywi (2005-2012) i Dzieciaki (2013).

Piotr Sobociński PSC: Operator obrazu. Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA).Syn aktorki Hanny Mikuć oraz operatora Piotra Sobocińskiego, wnuk operatora Witolda Sobocińskiego oraz aktorów Wandy Chwiałkowskiej i Bohdana Mikucia, brat aktorki Marii Sobocińskiej i operatora Michała Sobocińskiego.Jeden z najbardziej dynamicznie wchodzących na panteon świetnych, polskich operatorów filmowych, autorów zdjęć.Piotr Sobociński jr jest autorem zdjęć do takich filmów, jak: „Drogówka”, „Układ zamknięty”, „Bogowie”, „Wołyń”, „Cicha noc”, a także nominowanego do Oscarów filmu Jana Komasy „Boże Ciało”.Piotr Sobociński nie jest pierwszą osobą w rodzinie, która uprawia zawód operatora filmowego. Tradycję artystyczną zapoczątkował jego dziadek, Witold Sobociński, który za życia pracował z największymi reżyserami. Jego syn Piotr Sobociński (senior), obierając tą samą drogę kariery, rozpoczął karierę w Hollywood. Zmarł na zawał w wieku 43 lat w czasie realizacji filmu „24 godziny” w reżyserii Luisa Mandokiego z Charlize Theron.

Jarosław Żamojda PSC: Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), jeden z najbardziej doświadczonych operatorów filmowych, reżyser filmu „Młode Wilki” (1995), autor zdjęć m.in. do seriali „Magda M” (2005 – 2007) i „Ojciec Mateusz” (2008-),
Autor zdjęć filmowych, reżyser i scenarzysta – Jarosław Żamojda olśnił uczestników Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 1990 roku swoim pełnometrażowym, fabularnym, kinowym debiutem operatorskim Pożegnanie jesieni (1989), którym debiutował także reżyser filmu Mariusz Treliński. Pełne zarazem ekspresji i malarskiej urody zdjęcia Żamojdy w tej wybitnej adaptacji powieści Stanisława Ignacego Witkiewicza (Witkacego) pod tym samym tytułem to jedno z największych osiągnięć kreacyjnej fotografii filmowej w polskim kinie. Nie są one przy tym sztuką dla sztuki, służą odzwierciedleniu w obrazach kluczowych motywów fabuły: blichtru życia wyższych sfer w okresie międzywojennym, egzaltacji erotycznej, narastających nastrojów dekadenckich.
W 1989 roku Treliński i Żamojda otrzymali za Pożegnanie jesieni Nagrodę im. Andrzeja Munka, przyznaną przez Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną w Łodzi. Autorowi zdjęć film ten przyniósł ponadto Nagrodę Ministra Kultury i Sztuki oraz Nagrodę Węgierskiej Akademii Filmowej. Udane były również rezultaty współpracy Żamojdy z reżyserem Krzysztofem Zanussim, która rozpoczęła się od filmu dokumentalnego Witold Lutosławski w rozmowie z Krzysztofem Zanussim (Wielka Brytania, 1990). I tak w europejskiej koprodukcji Dotknięcie ręki(Polska/Wielka Brytania/Dania, 1992) czuło się – także dzięki zdjęciom – epicki oddech, mimo iż była ona w zasadzie kameralną opowieścią o sztuce i metafizyce. Natomiast w autobiograficznej komedii Zanussiego Cwał (1995), w której reżyser powracał wspomnieniami do dzieciństwa, ciepła tonacja obrazu oddawała na ogół pogodny – mimo umiejscowienia akcji w czasach stalinowskich – nastrój filmu, zaś żółto-brązowa dominanta barwna była tym, co psychologia określiła mianem kolorów pamięci″.
Jest autorem zdjęć również m.in. do takich kinowych pełnometrażowych filmów fabularnych, jak: OdjazdMagdaleny Łazarkiewicz i Piotra Łazarkiewicza (Polska/Niemcy, 1989-1991), Lazarus (1993) i Pierwszy milion (2000) Waldemara Dzikiego czy Nie kłam, kochaniePiotra Wereśniaka (2008).
Jako scenarzysta i reżyser Jarosław Żamojda zapisał się w kinematografii polskiej głównie jednym z jej największych przebojów kasowych z lat 90. XX w. – sensacyjnym filmem Młode wilki (1995). Wyreżyserował ponadto filmy: Młode wilki 1/2, 6 dni strusia (2000), Rh+ (Polska/USA, 2004), Skorumpowanych (2008) oraz kilka seriali TV.

Adam Sikora PSC: prof.dr hab. Wykładowca akademicki w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego, dyrektor kierunku Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia. Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC). Operator filmowy, reżyser, scenarzysta, fotograf i malarz.Absolwent Wydziału Operatorskiego PWSFTViT w Łodzi. . Laureat licznych nagród. Realizator wielu spektakli Teatru Telewizji oraz programów kulturalnych Telewizji Polskiej, m.in. Ogrodu Sztuk i Rozmów na nowy wiek. Autor licznych wystaw fotografii.
Najważniejszą częścią jego dorobku są filmy realizowane wspólnie z Lechem Majewskim – „Pokój saren”, „Wojaczek”, „Angelus”, „Młyn o krzyż”; Jerzym Skolimowskim – „Cztery noce z Anną i „Essential Killing” oraz z Piotrem Dumałą – „Las”, które przyniosły mu wiele prestiżowych nagród i uznanie krytyki.
Autor filmów dokumentalnych ukazujących z różnych perspektyw Górny Śląsk, „Bluesmeni. Ballada o Janku »Kyksie« Skrzeku”, „Boże Ciało”.
Laureat m. in. Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł za zdjęcia do filmu „Cztery noce z Anną”, nagrody za zdjęcia na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za „Essential Killing” oraz Czeskiego Lwa (Nagrody Czeskiej Akademii Sztuki Filmowej i Telewizyjnej) za zdjęcia do „Ve stinu” Davida Ondříčka.
Za sprawą niepowtarzalnego stylu zdjęć filmowych oraz interesujących, oryginalnych rezultatów współpracy z wybitnymi reżyserami, głównie z Lechem Majewskim i Jerzym Skolimowskim, Adam Sikora okazał się jedną z ciekawszych indywidualności operatorskich w kinie polskim końca lat 90. XX w. i w latach po 2000 roku. Miarą jego wysokiej pozycji jest m.in. wiele prestiżowych nagród, jakie otrzymał – także za twórczość operatorską.Na Festiwalu Filmowym w Gdyni w 2015 roku widzowie sekcji Inne Spojrzenie podziwiali zdjęcia Adama Sikory w filmie fotografika i performera Zbigniewa Libery Walser

Artur Żurawski PSC: Operator obrazu. Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC). Obecnie Członek Zarządu PSC. Polski operator filmowy młodszego pokolenia, zdobył doświadczenie w egzotycznych kulturowo w fabularnych produkcjach filmowych w Indiach, Mongolii. Urodzony w Szczecinie, absolwent Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi. Absolwent Wydziału Operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2000). Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC) i Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Pierwszą  zawodową  produkcją  w  której  uczestniczył  był  film animowany  Piet Mondrian (1995), gdzie objął funkcje  animatora,  asystenta reżysera i współautora zdjęć trickowych.Jednocześnie kształcił się plastycznie w Akademii Sztuk Wizualnych w Poznaniu, która ukończył realizując dyplom z fotografii portretowej (1996).Równolegle zajmuje się fotografią. Między innymi od 2001 realizuje ProjektZ: każdego dnia wykonuje fotografię według ściśle określonego przepisu.

Bugumił Godfrejów PSC: Operator obrazu, Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), Członek Polskiej Akademii Filmowej, Europejskiej Akademii Filmowej (EFA)
Operator filmowy, autor zdjęć do wielu filmów fabularnych i dokumentalnych oraz seriali. Absolwent Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi (2001). Nagradzany za „La Habitacion” ( 2017 nagroda za najlepsze zdjęcia Richmond International Film Festival), „Storm” ( 2010 Nagroda Stowarzyszenia Niemieckich Krytyków Filmowych, kategoria: najlepsze zdjęcia), „ Z odzysku” ( 2006 Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, nagroda za zdjęcia). W 2003 nominacja do Felixa (Europejskiej nagrody Filmowej) w kategorii najlepszy operator filmowy 2003 r za film „Światła”. 2003 r Brązowa kamera za film „Światła” na Międzynarodowym Festiwalu Operatorów Filmowych „Braci Manaki” w Bitoli (Macedonia)W 2002 roku, za etiudę filmową „Męska sprawa” nominowany przez Amerykańską Akademię Filmową do Oskara w kategorii film krótkometrażowy.

 

Zobacz również

Podstawowego Kursu Filmowego w Warszawie

  Dołącz do Podstawowego Kursu Filmowego w Warszawie – praktycznego szkolenia, które wprowadzi Ci...

Czytaj więcej

Podstawowy Kurs Filmowy w Krakowie

Zapraszamy na Podstawowy Kurs Filmowy w Krakowie, który otwiera drzwi do świata kina i produ...

Czytaj więcej

BLACK WEEK w AMA FILM ACADEMY!

W dniach 18-24 listopada oferujemy zniżkę 800 zł na roczny kurs Kierunek Operatorski Camera / Lig...

Czytaj więcej

Krok 1/4

Formularz zapisowy

na kierunek:




















Ucz się od najlepszych!

AMA FILM ACADEMY

Krok 2/4

Potwierdź dane zapisowe

Kierunek: Aktorstwo Filmowe

Data rozpoczęcia:

Imię: Jan

Nazwisko: Kowalski

Data urodzenia: 2021-09-10

Adres e-mail: jan.kowalski@mail.com

Numer telefonu: +48 123-453-789

Wiadomość

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Labore, quia similique est beatae voluptates quos facilis error modi voluptatibus nobis hic quis accusantium, aspernatur excepturi incidunt unde sit aperiam asperiores?

Ucz się od najlepszych!

AMA FILM ACADEMY

Krok 3/4

Potwierdź zapis

Aby dokończyć proces zapisowy kliknij w link otrzymany od nas na wskazany przez Ciebie adres e-mail.

Jeśli potwierdzenie nie doszło, proszę sprawdzić SPAM

Wskazany adres e-mail: jan.kowalski@mail.com

Ucz się od najlepszych!

AMA FILM ACADEMY

Krok 4/4

Dziękujemy za zapis

Wkrótce sekretariat szkoły skontaktuje się z Tobą w celu dokończenia procesu zapisowego.

Ucz się od najlepszych!

AMA FILM ACADEMY